SELAMAT DATANG KE BLOGKU





My Profile

Thursday, May 17, 2012

SELAMAT HARI GURU 2012
"GURU INOVATIF PENJANA TRANFORMASI PENDIDIKAN NEGARA"



Berbahagialah sesiapa yang menjadi GURU kerana dianugerahkan Allah swt dengan amanah yang suci sebagai pendidik.Anak murid yang tidak mahu mendengar kata, yang malas membuat kerja rumahnya, yang asyik bercakap bila gurunya berkata-kata, yang tidak langsung memberikan salam dan mengucapkan terima kasih kepada gurunya, semuanya anugerah Tuhan yang mengajar kita bagaimana untuk menjadi kuat dan memahami erti sebenar pengorbanan dan keikhlasan. 
Berbahagialah sesiapa yang menjadi GURU, kerana kita diberi peluang olah Tuhan untuk mendekati manusia, memberi mereka kasih sayang dan melihat mereka semakin membesar dan tumbuh menjadi insan berguna...
Berbahagialah kepada sesiapa yang menjadi GURU, kerana ada insan yang akan mengingati gurunya, mengamalkan kebaikan yang guru titipkan, dan mewariskan kebaikan itu zaman berzaman.
Berbahagialah sesiapa yang menjadi GURU, jika nanti pusaranya akan menjadi taman-taman indah yang selalu ditumbuhi pepohon dan bunga-bungaan, berkat ilmu dan kebaikan yang guru wariskan. Semoga semua GURU akan mendapat keberkatan dari Ilahi. AMIN...
Sempena hari guru 2012 ini, penulis ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua guru yang telah mengajarku dari sekolah rendah, menengah dan peringkat yang lebih tinggi. sehinggakan sekarang ini penulis juga menjadi guru dan berusaha untuk menjadi muaddib yang sebenar.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Waktu Negara Lain